Objavio: goranmuric | 15/02/2009

Intezitet

track-runnersDva tjedna treninga inteziteta su iza mene. Nakon baze u kojoj sam radio isključivo na poboljšanju aerobnih sposobnosti, došao je red i na anaerobni dio. U slaganju i odrađivanju ovih treninga puno mi je pomoglo testiranje koje sam obavio u Dijagnostičkom centru na Kineziološkom fakultetu. Na testiranju mi je određen anaerobni (laktatni) prag tako da sada točno znam na kojem pulsu sam u anaerobnom režimu rada. U slaganju treninga se nisam obazirao na brzine koje sam imao pri trčanju na traci na određenom pulsu jer sam odmah zaključio kako ti pokazatelji nisu realni. Trčanje na traci je jedno, a trčanje na stazi ili cesti drugo. U određivanju tempa treninga sam se koristio svojim dugogodišnjim iskustvom treniranja i dobrim osjećajem za doziranje treninga. Većinu treninga inteziteta sam napravio sa, svojim sada već stalnim trening partnerom, Robijem Vegšeom, za kojeg sam tek jučer saznao da je na pola Mađar. Stoga ni ne čudi ovaj njegov nagli napredak u trčanju.🙂 Od jakih treninga jedino sam tempo treninge radio sam i to iz jednog jedinog razloga, a to je da se što bolje naviknem na trčanje u tempu maratona ujutro. A Robi ujutro radi…

U tjednu sam radio tri intezivna treninga i dužinu na kraju tjedna, a između tih treninga lakše aerobne treninge. No i ti lakši aerobni treninzi su sada na tempu u kojem sam do prije mjesec dana trčao teže aerobne treninge tako da je napredak vidljiv iz tjedna u tjedan, rekao bih čak iz treninga u trening. Prošlotjedna nedjeljna dužina je bila skroz lagana, dva i pol sata trčanja na jednom ugodnom tempu na niskom pulsu, dok je ova današnja bila malo jača. Robi i ja smo se dogovorili s mojim klupskim kolegom Ivanom Trsom da ćemo mu malo pomoći na njegovom važnom treningu. Ivan je 48-godišnji trkač koji je prošle godine postavio svoj osobni rekord u maratonu i prvi puta se spustio ispod 2h50min, na istom maratonu gdje sam i ja postavio svoj osobni rekord. Sad se opet priprema za Ferraru i želi trčati još bolje, a po današnjem treningu mi se čini da hoće. To je najbolji dokaz da za napredak u trčanju nikad nije kasno, samo treba biti uporan i trenirati. Uostalom, i Robi je počeo trčati tek sa 30 i nešto godina i u roku od pet godina došao je do 2:39 na maratonu i 1:14 na polumaratonu. Prije toga se nikad ozbiljno nije bavio nijednim sportom.

A današnji trening je izgledao ovako… S Trsom smo se našli na Jarunu, zajedno otrčali do starta Stareka i krenuli polumaraton u tempu 4 minute po kilometru, tempu u kojem Ivan namjerava trčati maraton. Prvih 5km smo odradili za 4:01/km, zatim slijedećih 5 za 3:57/km i trećih 5km za 3:59/km. Nakon 15. kilometra sam ja ubrzao na svoj ciljani tempo maratona i zadnjih 6km odradio za ispod 3:40/km, a Robi je ostao s Ivanom do kraja i provukao ga zadnjih 6km za točno 4min/km. Cijelo vrijeme treninga nam je smetao dosta jaki vjetar koji je non stop mijenjao smjer tako da nam se u drugom krugu dogodilo da smo cijeli krug oko Jaruna trčali s vjetrom u prsa. No svi smo napravili jako dobar trening, Ivan baš ono što je htio, Robi je također napravio dobru dužinu, pogotovo kad se uzme u obzir da neće trčati maraton na proljeće, a i ja sam jako zadovoljan što sam uspio ubrzati na kraju baš kako sam htio. Poslije smo se još rastrčali do doma tako da je to ispala dužina od 32,5km. A to mi je ujedno i zadnja dužina od preko 30km sve do početka priprema za Zagrebački maraton. Eh, kako to lijepo zvuči!🙂

Zadnja tri tjedna pred maraton ću polako spuštati tjednu kilometražu, a intezitet ću još malo pojačati. Još samo da nas malo posluži vrijeme pa zatopli kojih 5-6 stupnjeva i sve će biti savršeno. Jedva čekam maraton!


Responses

  1. Super ti je nova stranica! I baš dobro da ti treninzi idu po planu. Pozdrav!

  2. Ajde, drago mi je da sve ide po planu. Vidim da si otkrio fenomen Jarunskog vjetra, kako god da se okreneš uvijek puše u prsa

  3. bravo murinjos!
    ma vetar je u stvari dobar, jača psihičku izdržljivost – nervira nas za vreme treninga ali smo posle duplo zadovoljni…


Kategorije

