Objavio: goranmuric | 15/05/2009

Nekad i sad

originalstaracU zadnjih nekoliko tjedana treninzi mi izgledaju slično treninzima od prije dvije-tri i više godina kad sam trčao utrke na stazi. I sad kad sam napravio dosta tih “brzih” treninga počeo sam se prisjećati kako je to prije izgledalo, koja sam vremena imao na treninzima, i di sam sad u odnosu na te dane kad sam bio mlad. 🙂 Danas sam prelistao i svoje stare dnevnike treninga da vidim u kojem sam periodu godine radio kakve treninge i dosta sam se začudio. Stalno sam imao osjećaj da sam prije puno brže radio dionice, a u biti uopće nije tako. Barem ne u ovom dijelu godine. Uzeo sam za primjer trening 3x2000m kojeg sam napravio prije 3 tjedna u vremenu 6:21-6:19 i našao sam da sam prije u isto vrijeme takav trening radio 20-ak sekundi sporije, onda bih krajem svibnja napravio jednom baš na ovoj razini i onda tjedan dana kasnije, bam! Odma za ispod 6:10, doduše sa malo dužom pauzom nego sada. S tisućkama i sličnim dionicama ista stvar.

Kratkih brzih intervala kao što su dionice od 200-300-400m sada nisam puno radio dok smo prije takve stvari radili tokom cijele godine, uz to još dosta skokova i teretane, pa mi je normalno da sam na kratkim dionicama bio brži. No sad me iznenadilo da nisam jako spor u odnosu na starog sebe. Na 60m to je svega 3 desetinke, 200m nisam išao max, ali sam trening 6x200m radio sekundu i nešto sporije nego u najbržim danima, što mi se uopće ne čini loše. Na 400-tkama je razlika također oko sekundu-dvije, ali sad se puno brže oporavljam i mogu krenuti u novu dionicu s kraćom pauzom. Čak je i 400-tka na kraju dosta zahtjevnog treninga bila prilično brza, čak i brža nego na zadnjem takvom treningu kojeg sam radio prije dvije godine, samo nekoliko tjedana prije državnog gdje sam osvojio treće mjesto na 3000m s rezultatom 9:00.

No ono što me najviše iznenadilo i di je najveća razlika je “dužina” i trčanje na Sljeme. Prije nisam radio trčanja duža od 16km (osim kad bih otišao na Vis i sam nešto divljao), ali sva ta trčanja na proljeće i ljeto su bila na tempu 4min/km i brže. Rijetko kad bih napravio 10km iznad 40 minuta i to bih onda obično u dnevnik treninga napisao kao rastrčavanje. A bilo je tu puno treninga za ispod 37, 36 čak i 35 minuta. Sada te iste treninge radim na znatno nižem intezitetu i kad dođem u zonu ispod 4:00/km to već smatram brzim trčanjem. Jedina je razlika u tome što su mi sada treninzi ipak malo duži, napravim nekoliko kilometara dok dođem do nasipa, pa na nasipu napravim 10-12km malo življe, uglavnom progresivno, i onda još par kilometara do doma. No zanimalo me u čemu je kvaka, kako sam prije mogao tako brzo trčati te cenere između dva treninga intervala, a da to nisam smatrao jakim treningom, a sad mi se to čine kao jaki treninzi. Pa sam tako pokušao napraviti jednu malo jaču dužinu i vidio sam da je to još uvijek u meni, da taj “brzi” Murinjo nije nestao. Bez problema sam nizao kilometre na 3:35, a sutradan sam normalno odradio dva treninga i to jedan dosta jak. Šime je radio sa mnom i može potvrditi da ne lažem. 🙂 Jedino mi još ostaje to Sljeme, prije sam Lojsteka bez problema trčao za 35-36 minuta (najbrže za 33), a sad kad odem 37 minuta mislim da sam napravio neki podvig. Ali tu ću se teško vratiti na stare rezultate jer sam prije puno više radio na snazi, a ona je u trčanju uzbrdo puno značajnija od trčanja po ravnom.

A za svo ovo piskaranje me inspirirao Šime jer smo jučer malo uspoređivali te treninge koje smo radili nekad sa ovima koje radimo sada, i pokušavali smo predvidjeti koliko bi mogli ići na trkama. Moj je zaključak da je to nemoguće predvidjeti, kao prvo mi više nismo oni isti od prije dvije-tri, a pogotovo 5-6 godina. Promijenila nam se na neki način i konstitucija, struktura tijela. Moji mišići sad kad samo trčim sigurno nisu isti kao kad sam na faksu 2 sata dnevno vježbao gimnastiku, igrao rukomet i košarku ili plivao 3 puta tjedno po sat vremena. Prije sam radio puno više kratkih brzih kretnji, promjena pravca, istezao sam se prije i poslije svakog praktičnog predavanja, dok se sad istežem nakon svakog drugog treninga. 😦 Šime me uvjerava kako mogu trčati 1000m brže nego sam prije trčao dok ja sumnjam da ću uspjeti skinuti rekord na 3000m, jedino sam nekako siguran da bih 5000m morao trčati brže nego sam prije trčao. Kad gledam svoje treninge od prije 6 godina čini mi se kako sam trebao trčati bolja vremena na trkama, a nisam… Tako da je svako predviđanje ipak samo predviđanje. A koliko tko vrijedi, pokazat će trke.


Odgovori

  1. Godine idu. Brzo i učestalo. Svejedno mislim da se nisi toliko morao potruditi oko fotomontaže ili je to, desno, tatina slika?

  2. J…te al si ga “namlel” 🙂
    Više ne znam dal’ si maratonac, sprinter ili srednjeprugaš… 😉

  3. auh kol’ke ti postove pišeš, ko lav tolstoj!
    pa ko će to čitat… :-)))

  4. Sretan rodjendan, puno zdravlja i srece. Meni tolstoj stima i samo dalje nastavi tako.

  5. sretan rođendaaaan!
    ako je verovati horoskopu, trebao bi ovih dana bit u špicastoj špici, dakle sutra ideš ispod 60′ 😉

    PS
    kresimire mozda nisi skužio, JA sam taj “lav tolstoj” iz opaske 🙂

  6. Hvala na čestitkama!

    Saša, sigurno ćeš se razočarati, ali ne idem ni sutra na trku. Tj. idem, ali u ulozi trenera jer imam nekoliko juniora-ki koji trče juniorsku trku sutra. A ona im je ujedno i izborna za EP. Pa se nadam da su oni u špicastoj špici. 🙂

  7. Sretan rođendan

  8. Sretan rođendan ti želi vjerni i odani poštovaoc tvoga bloga!

  9. ups.
    sretan rođendan 🙂

    sta nema kristina nešto za reć :-)?
    bravo kristina!!!!


Kategorije