Objavio: goranmuric | 11/06/2009

Kup Hrvatske – 5000m

Evo i nastavka prošlotjednih zbivanja… Kao što sam napisao, nakon utrke na Sveticama bio sam jako razočaran svojim nastupom, i već sam bio počeo razmišljati da preskočim utrku na 5000m na Kupu Hrvatske. Vjerojatno bih ju bio i preskočio da smo Vegše i ja mogli otići na Plitvice dan ranije. Naime bili smo pozvani od strane obitelji Abrlić da budemo njihovi gosti, ali kako je Robi imao nekih obveza u subotu, to je propalo. I onda sam ipak odlučio da idem u Osijek i pokušam popraviti dojam od srijede. Dan prije su na stranici HAS-a izašle startne liste i vidio sam da je na 5000m prijavljen Žilić, dosta juniora i iskusni Mario Tissauer koji je na 3000m stigao u cilj desetak sekundi iza mene. Po tome su bila moguća dva scenarija utrke; prvi je da Žile ode jako od početka pa da se borim za drugo mjesto, i drugi da Žile trči s nama taktičku utrku pa da se opet borim za drugo mjesto.🙂 Prije starta saznao sam da će ipak biti ona prva varijanta.

No dodatnu uzbudljivost trci (ako bi bez toga uopće bila uzbudljiva?) dalo je novo pravilo Evropske atletske federacije o izbacivanju posljednjeg trkača nakon određenog broja krugova. Konkretno na utrci od 5000m (12,5 krugova) posljednji trkač u trci se izbacuje nakon 5,5 krugova, 7,5 krugova i 9,5 krugova. Pravilo se primjenjuje ako u trci ima više od 8 trkača, a nas je bilo 9. Od samog starta Žilić je krenuo u solo trku, a mi ostali smo se držali u malo razvučenoj grupi. Poučen iskustvom prebrzog starta, ovaj puta sam krenuo malo lakše pa sam nakon prvog kruga bio na 6.-7. poziciji. Zaboravio sam napisati da sam trku trčao u tenisicama (prvi put nakon duuuugo godina na stazi) jer sam osjećao laganu bol na ahilovim tetivama. U drugom krugu sam došao na treće mjesto, a nakon tri kruga sam se našao na drugom mjestu gdje ću ostati do kraja trke. Veliko uzbuđenje se dogodilo kad je došlo prvo ispadanje. Spiker je nakon prolaza na 2km (6:20) najavio kako će u slijedećih 200m netko ispasti iz utrke i kako se vodi borba za pozicije. Ja sam mislio da se to mene ne tiče, da je netko već sigurno otpao od grupe i da se te borbe vode daleko iza mene. I jako sam se iznenadio kad se odjednom oko mene našla velika grupa trkača i finiširaju kao da je kraj utrke. Malo sam ubrzao korak i spasio se od ispadanja. Nažalost prvi koji je ispao bio je Bruno Erent, trkač iz Agrama s kojim sam napravio nekoliko treninga u zadnje vrijeme. Bruno je bolji trkač od nekoliko dečki koji su bili u trci, ali nažalost nije se snašao i ispao je. Zato je sutradan na 3000m bio oprezniji i izbjegao ispadanje. To je ujedno bio i zadnji zanimljivi dio utrke. Nakon tog finiša svi smo malo usporili, netko više, netko manje, i kakve smo pozicije zauzeli nakon 6 krugova tako je ostalo do kraja. Čak ni kod slijedećih izbacivanja nije bilo dramatike. Ja sam tempo s 3:10 spustio na 3:20/km i mirno priveo trku kraju za 16:19 i drugo mjesto. Žilić je također nakon prva dva brza kilometra dosta usporio i završio je utrku pola minute brže od mene. Nije neki rezultat koji bi me veselio, ali drugo mjesto na Kupu ipak nije za bacit. Da su uvjeti za trčanje bili malo bolji vjerujem da bih istrčao ispod 16 minuta, a to mi je i bio nekakav cilj za ovu utrku.

Prošle godine nisam nastupio na Kupu Hrvatske pa ne znam kako je bilo, ali moram primjetiti veliki pomak u natjecanju u odnosu na prije dvije godine. Tada nas je u Splitu na 3000m trčalo troje i rijetke su bile discipline sa osam natjecatelja, čak i na sprintu. Doduše tada je bio drukčiji sustav natjecanja s predkvalifikacijama, ali na finale nije došlo puno kvalificiranih. Sada je na skoro svim disciplinama bio dvoznamenkast broj natjecatelja-ica i bilo je dosta kvalitetnih rezultata. U kombinaciji s lijepim Osječkim stadionom i plavom tartan stazom, može se reći da se “Kraljica sportova” kod nas napokon vraća tamo gdje joj je mjesto. Dokaz tome je i rekordan broj trkača-ica na Plitvicama, ali o tome u zadnjem nastavku ove trilogije.

Nastavit će se…


Responses

  1. ajde bre murinjo s tim zadnjim nastavkom,
    da pišeš samo po 15 reči dnevno već bi ga do sad napisao… 🙂


Kategorije

