Objavio: goranmuric | 19/07/2009

Kako što manje trenirati, a biti dobar

planineMalo sam zapustio održavanje stranice, no ništa se bitno nije događalo od zadnjeg posta. Barem ne što se mog trčanja tiče. Nakon utrke “Volim trčanje” posvetio sam se planiranju treninga za Zagrebački maraton, kada započeti s ozbiljnim treninzima, što raditi do tada, kakve treninge raditi u 8. mjesecu, kakve u 9. mjesecu, na koje trke ići… Da ne bude zabune, nisam samo radio planove, već sam cijelo vrijeme trčao. Zadao sam si cilj za lipanj i srpanj da ne radim veliki volumen treninga, ali da radim relativno brzo. Trenirao sam uglavnom jedan trening dnevno, ne duže od sat i pol, dosta sam išao na Sljeme i dva do tri puta tjedno sam radio intervale. Malo na stazi, malo po travi, nešto u brdo, i tako. Uglavnom, nisam u lošoj formi. Dio brzine od prije dva mjeseca mi je ostao i dobro se osjećam. Danas sam napravio i prvu dužinu, dva sata laganog trčanja i nije mi bilo teško.

Ne znam kako je vama, ali meni teško pada treniranje ljeti. Možda mi je to ostalo još iz dana kada sam trenirao na stazi jer smo u srpnju lagano trenirali kako bi što spremniji i odmorniji došli na državno prvenstvo (obično krajem srpnja), a onda bih otišao na Vis, uzeo dva tjedna odmora, pa dva tjedna aktivnog odmora i povratak treninzima kad dođem u Zagreb. A u rujnu bih još istrčao neku nevažnu utrku i kraj sezone. No sad kad mi je glavno natjecanje u sezoni iza ljeta, ne mogu si priuštiti taj “komfor” da ljeto provedem u aktivnom odmoru. Pogotovo ne 8. mjesec, tada moram najviše trenirati kako bih bio u što boljoj formi krajem rujna i početkom listopada kada su državna prvenstva u polumaratonu i maratonu. A trenirati ljeti je teško i zbog vrućine (ma nemoj zezat!). Tj. treba biti discipliniran i dizati se rano ujutro jer preko dana teško da se može napraviti neki normalan trening. A to dizanje ujutro mi je najveća boljka. Još i kad se dignem rano, teško mi je trčati na prazan želudac pa malo pojedem, onda pričekam da se to probavi i dok taj cijeli ritual prođe, već dođe 8h i postane vruće. 🙂 I onda ne napraviš trening ujutro, nego čekaš večer, a navečer vruće, sparno, zagušljivo… Zato više volim proljeće/jesen/zimu, možeš trenirati kad god hoćeš. Ako nisi stigao ujutro, napraviš trening prije ručka. Ne moraš čekati da zapadne sunce, možeš trenirati i popodne, nije prevruće.

Ali evo par savjeta za treniranje ljeti. Možda ih se i ja lakše budem pridržavao kad ih vidim napisane. 🙂

1. Izbjegavajte trčanje po najjačem suncu! Nije vam cilj dobiti boju, već podići formu. Zato je najbolje trenirati rano ujutro. Za zaposlene je to od 6 do 7, a za nas koji ne moramo u 8h biti u uredu, može i od 7 do 9.

2. Ne trčite predugo!
Ako ste napravili dobru zimu i iza sebe imate 5-6 proljetnih trka, dovoljno vam je do polovine kolovoza raditi trčanja do sat i pol, a ne duže. Ako se bojite da će vam to biti premalo, radije napravite dva kraća trčanja u jednom danu, nego jedno dugo. Ovo se odnosi na one koji tempiraju formu za ZG maraton!

3. Nosite sa sobom piće! Bilo bi idealno imati pojas s dva bidona, jedan za vodu, a jedan za sok. Vodu za polijevanje, a sok za piće. Ako nemate takav (nemam ni ja), onda je bolje uzeti sok, i to izotonični. Nije loše uzeti ni koju kunu sa sobom pa kupiti kolu ili sladoled ako puknete. 😉

4. Što više trčati po šumi! Ako imate blizu kuće neki park, šumu ili planinu, to je puno bolje za trening u ovo doba godine od trčanja po cesti ili nasipu. Kao prvo, ima više hladovine, a kao drugo, trčanje po neravnom terenu razvija vam neke mišiće koje ste na proljeće utrkujući se po ravnom zanemarili.

5. Izbjegavajte utrke! Ovo posebno vrijedi za one koji su na proljeće trčali utrku svake nedjelje, a uz to još ligu u Velikoj Gorici utorkom, ligu u Zagrebu četvrtkom, duatlon ligu subotom… 🙂 Odmorite malo, pustite organizam da se oporavi, neće ni on vječno slušati vaša naređenja.

6. Ako vam je i uz sve ovo teško, odmorite. Čekajte Svjetsko prvenstvo u atletici sredinom kolovoza, a onda ćete sigurno dobiti motiva za trening. 🙂

Ako sam nešto zaboravio, a sigurno jesam, slobodno nadodajte u komentarima. Do slijedećeg posta, uživajte u “paklenom” tjednu!


Odgovori

  1. a ja mislio ti si na Visu, jogging picigin i kupanje 🙂

    7. ako vam je ljeti vruće na trčanju, sjedite na biciklu

  2. još desetak dana pa ću na vis. ali neće biti jogging, picigin i kupanje. treba trenirati!

    istina, bicikla je u prednosti po vrućini. može se ponijeti više pića, brže se dođe do brda gdje ima hlada, nizbdro vjetar hladi i nekako je lakše voziti 3h nego trčati. ali je i puno veća opasnost od pada. 😉

  3. to je relativno – kad bi trčao po 4 sata dnevno, puno češće bi padao 🙂

  4. Imam ja jedan prijedlog za ljetno trčanje, a taj se zove aquajogging… možeš kad god i gdje god hočeš, ujutro, popodne, po zvizdanu stavi na glavu kapelin… u bazenu, u moru (samo pazi ne oko Brača, a možda je ON već i oko Visa)… možeš i u rijeci, ali onda uzvodno da ti bude teže…

  5. Dobar si Murinjo, ali moras vise trenirati. Ne manje… 😛

  6. @bprvan: aquajogging više doživljavam kao nadomjestak trčanju kad si ozljeđen. al da je teško, je. jedva sam “dotrčao” do pola bazena. 🙂

    @dusebriznik: znam, znam. evo sam se jutros već napravio jedan trening.

  7. borko ili muriću,
    jel netko ima volje i vremena napisati jedan člančić o aquajoggingu pa da ga stavim na utrke.net? vjerujem da bi mnoge zanimalo u ovo ljetno doba… evo ja sam prvi koji se raduje tekstu
    😉


Kategorije