Objavio: goranmuric | 17/12/2009

Spirit of the marathon

Ovaj trailer sam prvi put vidio prije otprilike dvije godine i sve do nekidan bezuspješno sam pokušavao na internetu pronaći cijeli film. I onda kad sam ga pronašao i pogledao, skužio sam da je skoro sve što valja u filmu sažeto u tih 6 minuta.😦 Film prikazuje nekoliko trkača i trkačica kako se pripremaju za Čikaški maraton 2005. godine. Pratimo svjetske klase poput Deene Kastor i Daniela Njenge i nekoliko rekreativaca. Tu se dvije žene koje treniraju za svoj prvi maraton, dedica od 70 i nešto godina koji priprema kćerku za njezin prvi maraton, i muž i žena koji se žele kvalificirati za Boston. I to bi bilo stvarno zanimljivo za gledati da nisu u pitanju Amerikanci.🙂 A ovako vam se čini kao da gledate jedan malo duži Oprah show s temom maratona.

Priča o Deeni Kastor i Danielu Njengi je zanimljiva, ali dosta površno napravljena. S jedne strane imamo Deenu koja ima medalju s Olimpijskih igara, ali nikad nije pobijedila na maratonu, i to ju muči. A s druge strane imamo Daniela, Kenijca kojeg su kao mladića “kupili” Japanci, koji trči maraton 2:06 i također želi pobijediti jer je prethodnih godina bio drugi i treći. I to im je jedina sličnost. Dok Deena ima uvjete kakve se samo poželiti može, Daniel živi vrlo skromno. Japanci su mu dali malu sobicu, nalik mojoj studentskoj, ima i neki posao, a uz to još trenira 2-3 puta dnevno. Stvarno nisam znao da tako izgleda život maratonaca koji idu tako dobre rezultate. Mislio sam da oni puno bolje žive, nije nama ni loše.🙂 A Deena Kastor dok je ozljeđena radi aquajogging, ali ne na način kako to Pelac prakticira na bazenu u Utrinama. Ona ima traku za trčanje na dnu bazena, uđe u bazenčić skoro do vrata i trči na traci. Ima i čovjeka koji ju isteže…🙂

A ovi rekreativci su posebna priča. Pokušavao sam se uživit i u taj dio filma, shvatiti njihovu motivaciju, ali nisam daleko dogurao. Uglavnom, oni svi maraton doživljavaju kao neki podvig, kao nešto čime će se izdići iznad običnih smrtnika koji ne mogu pretrčati 26.2 milje. I kad to naprave misle da su vrijedniji od ostalih. A to nije istina. Maraton jest velika stvar, može biti i podvig nekome tko trči prvi put, pogotovo ako se priprema kao ovi u filmu.🙂 Ali nismo mi maratonci ništa vrijedniji od nemaratonaca. Maraton je izazov. Netko se odluči za maraton da vidi da li to može pretrčati, netko da vidi da li može pretrčati u zadanom vremenu. I poslije trke smo nešto dokazali, prvenstveno sebi, a ne nekome drugome. Mogu se složiti i da je svatko tko završi maraton pobjednik, ipak je napravio nešto što s fiziološke strane gledano čovjeku nije baš lako. I to je to… Ići dalje raditi neke drame od toga je stvarno neprimjereno. Od tih rekreativnih priča najviše mi se svidjela ona o bračnom paru koji želi istrčati normu za Boston. Oni su si postavili sportski cilj i žele ga ispuniti. Pri tom će imati nekih problema, a to su problemi s kojima se suočavamo svi mi koji se bavimo trčanjem.

Tko ima brzi internet evo LINK


Responses

  1. Ipak u maratonu ima nešto više od obične utrke… postoji izreka da bi svi sportaši/ce bez obzira, kojim se sportom bave, trebali jednom u životu otrčat maraton…

  2. Čuj za 99% filmova danas vrijedi da su sažeti u foršpanu – to što ovaj traje 6min je pohvala filmu;)
    Što se tiče maratonaca – kapa dolje svima koji završe trku – to nije baš kaj god.
    Što se tiče izdizanja iznad smrtnika – to treba gledati od sličaja do slučaja – takvo ponašanje govori najviše o dotičnima.

  3. Da li je netko skinuo i pogledao film? Htio bih čuti i druga mišljenja. Niste valjda svi na Fejsbuku…🙂

  4. ” I kad to naprave misle da su vrijedniji od ostalih. A to nije istina. ” …. ne slažem se sa ovim komentarom

  5. biš znao ti to staviti na rapidshare, ovi torrenti su malo u klincu.

  6. Kad te ide onda ide. Kud đonom baš na rekreativce? Već vidim text na svom spomeniku: ovdje počiva onaj kome je T-com ukrao lovu sa računa na mobitelu (ups. -ne T-com), Sanader je ukrao Božić(ups. – ne Sanader), Murinjo je ukrao maraton (ups….)

  7. Ma nisam ja protiv rekreativaca, otkud vam to?! Samo sam htio reći kako maraton (sport) ne može služiti za dokazivanje nečeg što nema veze sa sportom. Mi se svi na maratonu dokazujemo kao sportaši, nitko ne može kroz maraton dokazati da li je dobra ili loša osoba. Eto, to sam htio reći…

    @mate: ne znam se služit rapidshareom (osim skidat kad nađem link), a preko torrenta skidam već godinama i nisam imao nikakvih problema.

  8. jbg, ja samo rapid, a niš torrent, valjda ću skužiti…

  9. sve je drukčije u americi, i na ovim prostorima.
    drukčiji maratonci drukčiji rekreativci…

  10. Za skidati nešto preko torrenta ti treba aplikacijica cca pola megabajta i onda nemaš problema. Ima ih više, ja imam neku Bit Torrent. Lako ju je pronaći. Sad ću baš morati pogledati film…


Kategorije

