Objavio: goranmuric | 16/03/2010

Jaki treninzi, slab imunitet?

Ovu zimu sam odtrenirao kao nijednu do sada, ali sam i bio prehlađen kao nikada do sada. To je valjda i jer sam bio glup kao nikada do sada. Prvi put sam se razbolio kad sam “načet” otišao trčati polumaraton Starek pa sam se malo jače razbolio. Drugi put se ne sjećam što je bilo, ali znam da je bilo oko Božića. Vjerojatno sam se prelagano obukao jer je bilo neuobičajeno toplo vrijeme za to doba godine. Onda sam treći put trčao sat vremena po snijegu pa otišao u teretanu i nakon teretane obukao mokru robu na sebe i trčao doma. Samo osam minuta, ali dovoljno da se prehladim. I sad sam opet bolestan jer sam glupan u nedjelju hodao u trenirci dok su svi oko mene nosili jakne. Kad sam ja htio pokazati Talijanima kako imam lijepu Adidas trenirku.🙂 Još u nedjelju navečer sam osjetio bol u grlu, a jučer mi je bilo još malo gore. U kombinaciji s par sati na vjetrovitom i hladnom zraku rezultiralo je današnjom povišenom temperaturom, jakom grloboljom i začepljenim nosom.😦 Nadam se da to neće dugo potrajati. Prethodne prehlade i viroze sam riješio s par dana čaja, meda i pokojim aspirinom. I nisam osjetio da me to nešto koštalo forme. Valjda će tako biti i ovaj put i nadam se da ću u Velikoj Gorici trčati kao i na prethodnim utrkama.

No nije slučajno da sam bio toliko bolestan baš ove godine kad najviše treniram. Osim moje gluposti postoje i znanstvena objašnjenja za pad imuniteta kod sportaša koji rade puno dugačkih treninga. Da bi imunosni sustav radio kako treba potrebni su proteini, a oni se troše za vrijeme dugih treninga. Kad se potroše zalihe glikogena tijelo počinje sagorijevati aminokiseline koje tvore proteine. Zato je potrebno nakon treninga dužine nadoknaditi taj manjak aminokiselina, bilo prirodnim putem, bilo putem kapsula i sličnih pripravaka. Ja preferiram ovaj drugi način jer mi neposredno nakon dužine nije do jela, a pogotovo ne do hrane bogate proteinima. Zato popijem par kapsula BCAA s pola litre čokoladnog mlijeka i pojedem bananu ili Corny. A onda kad se organizam malo smiri, nakon tuširanja, mogu navalit na sarmu.🙂 Ali uz sav taj oprez dogodi mi se da mi imunitet padne i dovoljna je mala nesmotrenost da se razbolim. Tako to ide u životu, nikad nije sve pravocrtno, ima dosta uspona i padova. No važno je da ima tendenciju rasta, tj. da prevladavaju usponi. Nešto slično krivulji superkompenzacije.🙂

A sad odoh kuhat čaj!


Responses

  1. Baš me nasmijao poćetak bloga🙂
    Meni nakon svakog treninga pomaže limun i topla voda, navečer čaj od svežeg ingvera, limun, med ili čaj od neema. Puno spavanja, joga vježbe i pranajama (vježbe disanja, da ode toksini iz tjela).
    Pa svak od nas drugčije funkcionira.

  2. I kako je bilo u Trevisu?

  3. Go-Run je napisao poduži izvještaj na svom blogu. Ja bih samo dodao kako je Treviso najbolje organizirani maraton na kojem sam sudjelovao. Sve je štimalo, staza je odlična, ljudi uz stazu koji su navijali, bendovi, bubnjari iz Afrike… Volio bih trčati jednom taj maraton na rezultat.

  4. Moji sati treniranja su smiješno mali prema tvojima, ali i ja osjetim da sam osjetljivija kad treniram – čim se malo zeznem i slabije obučem, to itekako platim. Pa mi se tata uvijek ruga sa onim – “kakvi ste vi to sportaši?! Ja nikad nisam bolestan.”😀

  5. Ej,bok…evo ja sam ovu zimu također trenirao jako puno,jako sam zadovoljan,i trenirao sam vani,kada god sam mogao(ovisno o vremenskim prilikam ili neprilikama)..i nisam uopće bio bolestan..pazim na prehranu,a također treniram puno više…:-) …imam osjećaj od kad više i kvalitetnije treniram da mi je imunitet jači..:-)

  6. @Turk: Očito si radio manje gluposti od mene.🙂

    @jelka.g: Jesti više proteina! Iz Ću… Gr….🙂

  7. Hehe, znala sam da je u tome problem – nisam dugo bila tamo!😀


Kategorije

