Objavio: goranmuric | 06/05/2010

Početak priprema za Plitvice

Desetak dana je prošlo od maratona, aktivni odmor je iza mene i moglo bi se reći da sam u punom treningu. Danas sam bio i na kros ligi, prvi put otkad se preselila u Maksimir. I nije bilo loše. Trčao sam dugu stazu, išao 31:02 (8,6km) i mislim da sam samo jednom išao brže od toga. Doduše nisam puno ni trčao dugu stazu, zadnje dvije godine sam puno više trčao kratku. A sad mi za trening nekako više odgovara duga jer sam odlučio trčati Plitvički maraton i treba mi tempo treninga po valovitom terenu. Budući da živim u zapadnom dijelu grada, daleko od Maksimira, nije mi baš zgodno ići tamo na treninge. Iako je šuma kao stvorena za treninge dugoprugaša. Gubim dosta vremena na transport do Maksimira, a nemam ni gdje ostaviti stvari kad dođem tamo.

Znači Plitvice… Još sam prije Londona znao da ću na Plitvice, mogla me spriječiti jedino ozljeda. No maraton sam preživio bez nekih većih problema, a kakvih bi problema i imao kad sam trčao samo pola trke?!🙂 Kažem “bez nekih većih problema” jer nije baš sve idealno. Zdravstveno stanje bih mogao ocijeniti ocjenom +3, a ocjena nije veća zbog upaljenih ahilovih tetiva. Izgleda da mi je to bolna točka, baš kao i Ahileju, jer me ista ozljeda prati već 4. sezonu zaredom. A sve je počelo 2007. godine na krosu u Sv. Petru u šumi kad sam trčao 12km u sprintericama, tj. 12x200m po sitnom šljunku. Tada su mi se prvi puta upalile ahilove i od tada mi se ta ozljeda redovito vraća svake sezone. Koji put je to ranije u sezoni, koji put kasnije. Prošle godine sam se skoro izvukao, ali jedan trening u sprintericama je bio presudan. Ove godine nije tako strašno kao prošle godine, uglavnom me boli na opip i ako trčim brže od 3min/km, tj. ako se dignem na prste. Dok trčim tempo i tempić smeta me malo prvih desetak minuta dok se ne zagrijem i onda prestane. Tako je bilo i na maratonu, prve dvije milje sam malo osjetio i do kraja trke ništa. Ali boli malo poslije trčanja kad se ohladi, ako ne stavim led odmah poslije treninga. No ništa strašno…


Istezanje ahilove tetive pred Ahilovom statuom u Hyde Parku🙂

Bio sam si napravio plan treninga do Plitvica, ali čini mi se kako ću morati nešto mijenjati. Plan je bio da napravim tri tjedna s velikim volumenom treninga, ali da malo smanjim intenzitet i ubacim 2-3 brdska treninga u tjednu. I ova četiri dana sam radio po tom planu, ali nekako mi se čini da bi mi više odgovaralo raditi neki srednji volumen, kao što sam radio protekla dva mjeseca dok sam trčao utrke, s naglaskom na brdske intervale i tempo uz brdo. I moram napraviti još dvije dužine do Plitvica. A uz to me nekako vuče i brdska trka na Sljeme. Ne toliko jer je to izborna trka za planinsku reprezentaciju, nego da vidim kakav sam na brdu. Trčao sam tu utrku prije dvije godine i nije mi ostala u lijepom sjećanju pa bih to htio ispraviti. To sam planirao i prošle godine, ali na kraju nisam išao na popravni. A za izmjene u planu treninga sam se odlučio jer vidim da se nisam potpuno oporavio od maratona. Sve treninge radim korektno, ali osjećam kako mi fali svježine. Tako je bilo u utorak na intervalima (osjećaj težine je bio veći i zbog 90% vlage u zraku) i danas na ligi. Nisam se jako mučio, ali osjećao sam težinu u nogama. Nije to onaj “lak korak” kao prije mjesec dana i mislim da trebam vratiti taj osjećaj u noge. Uz par dužina, malo fartleka, brda i nešto rada na stazi mislim da će sve sjesti na svoje mjesto do Plitvica. Uglavnom, ideju imam, sad to još samo treba realizirati.

Danas sam na ligi trčao sa satom, ali nisam gledao prolaze, već sam samo stiskao lapove. I to ne svaki krug, već sam i krug podijelio u tri segmenta: prvi ravni (oko 800m), drugi brdski (oko 550m) i treći niz nogu (oko 800m). Po krugovima je to izgledalo ovako:

1. krug – 7:35 (2:48 + 2:06 + 2:41)
2. krug – 7:47 (2:54 + 2:10 + 2:42)
3. krug – 7:58 (3:00 + 2:12 + 2:46)
4. krug – 7:42 (2:57 + 2:10 + 2:35)

Trebam napomenuti da je u prvom krugu Hrvoje Habuš trčao uz mene, a ostale sam trčao sam. Drugi krug nisam osjetio da sam pao u tempu, ali u biti i nisam puno ako se uzme u obzir da se prvih par stotina metara nakon starta uvijek trči brže zbog borbe za poziciju.🙂 A treći krug mi se činilo da će biti još i sporiji nego što je bio jer sam nekako svjesno usporio znajući da ću zadnji ići malo brže. No ovaj rezultat na ligi nije regularan jer sam trčao sa mp3 plejerom što je po strogim pravilima IAAF-a zabranjeno. I da sam to kojim slučajem napravio na prvenstvu Hrvatske trebao bih biti diskvalificiran.🙂


Kategorije

