Objavio: goranmuric | 17/10/2010

Maraton ispod 2h – da ili ne?

Nekako mi je postala navika nedjeljom navečer pisati blog pa ću tako nastaviti tu tradiciju. Čak i ako nemam nešto pametno za napisati.🙂 Ovog tjedna nije bilo nekog velikog svjetskog maratona (nadam se da se organizatori Amsterdam Marathona neće ljutiti što mi njihova trka nije baš značajna), ali je održano Svjetsko prvenstvo u polumaratonu. Nisam gledao utrke, ali sam letimično pogledao rezultate i primjetio sam da je Tadese nakon četiri godine nepobjedivosti uspio izgubiti naslov svjetskog prvaka i to u godini kad je postavio svjetski rekord. Isto tako sam primjetio da nije bilo puno Evropljana na prvenstvu, tek su Španjolci i Francuzi poslali neke ekipe, a znam da je trebao nastupiti i Britanac Andrew Lemoncello, ali mu Kinezi nisu dali vizu za ulaz u njihovu zemlju. Bilo je dosta pisanja na tu temu na Eurosportovoj stranici i ima dosta Britanaca koji bi zabranili (svim) Kinezima doći na OI u Londonu za dvije godine. Mislim da bi ih Amerikanci i Rusi sigurno podržali u tome.🙂 To da je malo Evropljana bilo u Kini me ne čudi, dalek i skup put je do Kine, a pored afričkih trkača teško je doći do dobrog rezultata. Tako je najbolji od te nekolicine koji su putovali na drugi kraj svijeta bio neki Francuz na 30. mjestu. Ne da mi se sad opet ići na stranicu s rezultatima da bih mu našao točno ime i prezime, ionako nikad nisam čuo za njega pa vjerujem da nije ni nitko od vas.🙂 Kod žena ista priča samo što je Britanka uspjela dobiti vizu.

A spomenuo sam tog Zersenaya Tadesea. Radi se o svjetskom rekorderu na polumaratonu – 58:23 (hrvatskim trkačima i organizatorima najdraža disciplina), bio je svjetski prvak u krosu, osvajač je olimpijske medalje na 10000m… I čitao sam prije nekog vremena na stranici The Science of Sport kako je on budućnost maratona, kako se radi o čovjeku koji bi trebao spustiti granicu svjetskog rekorda jako blizu 2h (ako ne i ispod) jer je na testovima pokazao nevjerojatne sposobnosti, još neviđenu ekonomičnost trčanja i sl. A trčao je do sada dva maratona (oba u Londonu) i prvi put je odustao, a drugi put završio na 2:12. Mislim da je on bio dosta više razočaran svojim londonskim nastupom od mene.🙂 Baš me zanima kad će imati slijedeći nastup na nekom maratonu. Volio bih ga vidjeti već u New Yorku protiv Hailea iako se tamo ne trči na rekord.

LINK NA ČLANAK

I to bi bilo to za danas. Pozdrav do slijedeće nedjelje(?) kada ću možda pisati malo o onom što se nalazi u anketi s desne strane. Ili o Ljubljanskom maratonu? A evo i jedne teme za raspravu: hoće li čovjek ikada istrčati maraton za manje od 2h?


Responses

  1. može komentar na anketu?! mislim da nagrade trebaju biti zajedničke za prvih tri (nije mi jasno zašto bi razdvajali domaće od stranih), ali na puno trka ima nagrada i za još natjecatelja, bilo novčanih, bilo u nekakvim poklon paketima. to su u principu ngrade po plasmanu. mislim da nagrade trebaju biti za šire mase, jer netko tko trči polumaraton 1,50 već 10_15 godina (a ima ih takvih), po meni također zaslužuje nagradu. nije bitno da li on trči 1,50 zato što je debel, star, ili jer ne zna bolje trenirati. to što on ide 1,50 ne znači da on/ona voli trčanje išta manje od paripovića, petrovića, žilića ili stublić, belušić, rajić (molim sve one koje nisam nabrojao, a smatraju se boljima od onih koje sam nabrojao, da mi ne zamjere). on je zaljubljen u trčanje, i tu ljubav organizatori trebaju prepoznati. jer oni plaćaju svoju startninu, za razliku od možda nekih gore navedenih. trebala bi biti tombola na natjecanjima, pa tko sretniji, neka živi s dobivenom srećom…PS svaka čast lisi christini stublić na rekordu u maratonu, kao i njenim trenerima.

  2. O nagradama ću pisati u jednom od slijedećih postova. U svakom slučaju, hvala za komentar. Dobro je znati različita mišljenja. Što se tiče teme ovog posta evo “rasprave” s Fejsa:

    Vedran Sabljic: uz neki malo jači doping trebalo bi ispod 2h…
    17. listopad u 21:51

    Goran Murić: ili nizbrdo…🙂
    17. listopad u 23:41

    Goran Hudec: Mogel bi Sablja skemijat nekaj s gljivama?
    17. listopad u 23:49

    Marko Valičević: ‎..nemoguće…
    ponedjeljak u 11:12

    Marija Schwarz: zakaj ne?
    ponedjeljak u 15:33

    Borko Prvan: je,je, kad izmisle odijela kao u plivanju…
    ponedjeljak u 17:47

  3. Maraton se nikada nece trcat ispod 2 sata… Haile koji drzi rekord od 2.03.59 je 4 minute slabije. Znajuci da Haile ima 1500- 3,31 ili 10k- 26.22 bi mi dalo nekakvu logicnu racunicu da covjek koji bi isao ispod 2 sata bi trebao srustit sve svjetske rekorde od 1500 nagore… a to se nikada nece dogoditi.

    Ili se mora naci neki ludak koji bi trcao 150 MPW 20 godina za redom bez ikakvih ozljeda i stime da ima nekakvu pristojnu brzinsku podlogu od prije (cca 3,30) a ni to se nece nikada dogoditi. tako da rekord u maratonu nikada nece pasti po mojem misljenu

  4. Nisam ni ja nikad mislio da će čovjek trčati 100m 9,58 pa je trčao.🙂

    Maraton za 2h je 2:50/km (@Chicago 4:33 per mile), što je 28:20 na 10km. Ako uzmemo u obzir da je Bekeleov rekord 26:12 (ili tako nešto), onda se ne čini nemoguće da on jednog dana spoji 4 cenera na 28:20. Ako se odluči za trčanje maratona za koju godinu.

  5. Mislim da će se pojaviti netko kod muških kao Paula kod žena i da se poklopi “greška” prirode i kvalitetno treniranje od djetinstva.

    Ove godine je na IM pao senzacionalan rezultat – žena je išla 8:19:13. Da je netko rekao prije par godina da će žena ići ispod 8 i pol…. A ovo je još 11 minuta brže.

  6. hailov rekord na 10 km je 10 sek sporiji od Bekelevog… ako pomnozis to sa 4 dobijes 40 sekundi, to je samo matematicka pretpostavka. Znaci onda bi on morao jos naci 3.19 sekundi negdje u svojem treningu da ide ispod 2h, sigurno bi se slozio da je to jako jako puno.

    Moje misljenje je da se to nikada nece dogoditi, ali kao sto je sto su Kreso i Muric rekli nikada ne znas ako se netko sa abnormalnim talentom “potrudi” i istrci ga ispod 2h

  7. I ja mislim da mi nećemo doživjeti maraton ispod 2h, ali Chicago malo krivo gledaš na stvar.🙂 Mislim da brzina o kojoj ti pišeš nije nužna za maratonski rezultat. Dokaz za to su Wanjiru, Kebede, Merga i hrpa onih “no name” Kenijaca koji nemaju nikakve rezultate na stazi, a trče maraton 2:04-2:05. Sve je manje trkača koji sa staze prelaze na maraton, a sve više onih koji se odmah odlučuju za maraton.


Kategorije

