Objavio: goranmuric | 07/11/2010

Pobijedio krivi Gebre

Prije pola sata završen je još jedan ING New York Marathon i kako to obično biva nije se dogodilo ono što smo svi priželjkivali, prognozirali, očekivali… Neću sad prepričavati utrke jer sigurno ima na stotine stranica koje će imati izvještaj s njujorškog maratona, nego bih se osvrnuo na nekoliko detalja koje sam zapamtio i na neke od trkača-ica koje sam očekivao u glavnim ulogama, a nije ih bilo nigdje, ali i na one koji su ugodno iznenadili. Prije svih pobjednik utrke Gebre Gebremariam. Siguran sam da ga nitko nije smatrao za favorita utrke, čak ni za prikrivenog. Ja sam se osobno iznenadio kad sam ga vidio u utrci, nisam čuo za njega par godina. Sjećam ga se kao trkača sa staze, uvijek je bio u sjeni Hailea, Bekelea i kasnije Sihinea, uvijek tu negdje, a nikad na postolju (u Ateni 2004. je bio 4. na 5000m). Jedini veći uspjeh mu je naslov svjetskog prvaka u krosu. A koliko sam skužio preko komentatora s Eurosporta sad se skrasio u Americi i tamo je pobjedio na mnogim jakim utrkama, a ovo mu je bio maratonski debi. A ni tokom trke nije bio u prvom planu, stalno se “skrivao” negdje u grupi, još se i dobro zamaskirao kapom i rukavicama pa ga je bilo teško za skužiti. Sve dok grupa nije spala na 4 trkača. No ni tad nije poduzimao ništa, nego je samo pratio poteze Kenijaca i Marokanca. Do zadnja 3km kad je napao. I onda još poslije kažu komentatori kako ima tek 25 godina, a meni se čini da znam za njega barem 10 godina.

Moj favorit za pobjedu u muškoj konkurenciji je bio Victor Rothlin, evropski prvak iz Barcelone, ali on je otpao već negdje oko 15. kilometra. Ne znam da li je odustao ili pustio grupu, ali odjednom ga više nije bilo nigdje. Da sad spomenem kako je Eurosport pretjerao s reklamama. Stvarno ih je bilo previše i to uglavnom istih. Tko do sada nije spoznao kvalitetu Asicsa mislim da mu ni 1000 reklama neće pomoći. BASF? Tko još snima na kazete?🙂 A favorit mnogih, njegovo visočanstvo Haile Gebreselassie, je završio upravo onako kako sam očekivao. Rekao bih i kako je zaslužio. Otkad je prešao na maraton njegova karijera mi se ne sviđa. Previše lova na rekorde, a premalo pravih utrka. I ispada da nije pobijedio nijedan maraton gdje je imao konkurenciju, a najbolje rezultate je postigao kad su ga zečevi vukli debelo iza 30. kilometra. I onda još te priče s ozljedom koljena, magnetska rezonanaca i sl. To mi se ni kod Janice npr. nije sviđalo, a jako jako ju cijenim kao sportašicu.

Ženska utrka je bila manje uzbudljiva, sve se polako događalo, cure su dugo trčale u grupi, a onda su prava događanja počela zadnjih 5-6km kad polako počinju otpadati manje spremne trkačice i do samog cilja se isprofiliralo koja je danas bila najbolja. Moram priznati da nisam do danas čuo za Ednu Kiplagat iako iza sebe već ima pobjedu u Los Angelesu i rezultat od 2:25. Moja favoritkinja je bila Ruskinja Inga Abitova, ali je završila kao četvrta. Ugodno me iznenadila Amerikanka Shalane Flanagan iako se radi o brončanoj sa zadnjih Olimpijskih igara, ali na 10km. I ovo joj je bio prvi maraton.

A sad druga tema… Danas je počela Lagvić liga i odmah u prvom kolu bio je Lagvitrek. Nisam nešto posebno lud za trekkinzima, a i kad budem imao malo više vremena za takve stvari sumnjam da ću ići na trekkinge, ali mi se sviđa jednom godišnje trekirati po meni “poznatim” terenima Medvednice. Bio sam na prva dva Lagvitreka (jednom čak i pobijedio), a prošle godine nisam išao. Jučer sam se odlučio da danas nastupim jer sam ionako mislio raditi dužinu od dva i nešto sata pa zašto to ne napraviti u sklopu ovog natjecanja i dobro se zabaviti. A upravo tako je i bilo – zabavno! Pet puta sam se izgubio, nekoliko puta pao, trčao po potoku, verao se četveronoške uz brijeg i sto puta sretao iste ljude.🙂 Onaj cestovni dio trke sam napravio u jednom srednje jakom tempu, rekao bih nikad lakše za 49min, ali nisam siguran koliko bi teško bilo da sam išao samo malo brže i da li bi ispalo puno brže da sam išao max. A onda nizbrdo traženje kontrolnih točaka i jurnjava do Mlinarice. Prije lige mi je Željko Paver predložio da ga pričekam na vrhu pa da ćemo zajedno dolje jer on zna sve točke. No nije mi se dalo gubiti vrijeme pa sam krenuo za nekim drugim trekerima koji su došli na vrh kad i ja, ali planinarskom stazom. Ubrzo sam opet ostao sam jer sam trčao nizbrdo brže od njih i onda sam se odlučio za samostalno pronalaženje prve točke. I tu je sve krenulo u krivo – prvi put. Nakon početnog trčanja kroz šumu izbio sam na cestu i mislio sam da je dva zavoja ispred Puntijarka, a kad ono tri zavoja naprijed Hunjka. Odmah mi je bilo jasno da sam otišao predaleko, a kad nakon par minuta nitko od onih koji su bili iza mene nije došao na to mjesto morao sam odrediti kuda dalje. Moram priznati da kartu baš i ne znam čitati, barem ne ove lokalne, puno bolje se snalazim na karti Svijeta.🙂 Ali mi je bilo jasno da se ta Kaptolska šuma nalazi negdje “između” Puntijarke i Hunjke, a sjećam se i jednog potoka s treninga kad sam bio zalutao prije 4 godine. Pa sam krenuo do livade Danjke i onda se od nje strmopizdio direktno ka potoku kojeg sam vrlo brzo pronašao. No u međuvremenu sam pao na guzicu nekoliko puta jer nisam išao po nikakvim putićima, već okomito niz brdo po lišćem prekrivenim padinama. Zatim sam poput nekog Indijanca trčao po potoku, nije mi smetalo što sam smočio Asics patike namjenjene trčanju po cesti, a ne po šumi, čak ni voda nije bila jako hladna. I tako sam došao do jedne makadamske ceste i već sam pomislio kako to nije taj potok i da sam se negdje izgubio. No znao sam gdje vodi ta cesta pa sam krenuo trčati po njoj i tada sam već bio odustao od trekkinga i cilj mi je bio doći direktno u Mlinaricu, pokunjeno vratiti broj i otrčati doma. I onda sam u jednom trenutku vidio jednog dečka kako se penje prema tom makadamu i isto ima kartu u ruci kao i ja. Pitam ga ja jel našao prvu točku, on kaže eno ti je dole. I stvarno tamo bi! Dođem do nje, odlijepim naljepnicu kad odjednom nastane gužva u šumi. Eto Pavera, eto Tadeje, Suhog, Kocena… Uz sva lutanja ipak nisam skroz zalutao.

Krenem na drugu točku za koju sam točno znao gdje se nalazi, ali nisam bio baš siguran kako do nje doći s tog mjesta gdje sam bio. Nastavim trčati po onom makadamu i u jednom trenutku odlučim skrenuti u šumu jer sam mislio da ću tako doći na Njivice. No prilično sam rano skrenuo pa sam došao do neke staze za koju nisam ni znao da postoji. Trčao sam po njoj neko vrijeme i ugledam Željka na onom makadamu. Viče mi on dijete drago di ćeš po šumi kad ne znaš, ajde sa mnom.🙂 Dok sam skakao na cestu uslijedio je novi pad pa mi je trebalo par stotina metara da ga uhvatim. I onda smo zajednički krenuli na drugu točku, vrh Strmopeć, no već na početku uspona Željko počinje zaostajati, a ja vidim Kocena malo ispred sebe. Na kontrolu dolazim tik iza njega i onda ga lovim nizbrdo. Uf, kako je tamo bilo strmo! Ali sam ga uskoro prestigao i krećem sam na zadnju kontrolu. Po karti mi se čini da znam doći do nje, a vidim da me Danijel prati pa pretpostavljam da sam na dobrom putu. I onda radim ključnu grešku. Kad sam došao na 100m od kontrole ja krećem potpuno krivo misleći kako se ta točka nalazi dole niže niz brdo. I napravio sam dobrih 500-600m nizbrdo kad sam skužio da nisam na dobrom putu i da Kocen više nije iza mene. Vraćam se nazad (ovaj put uzbrdo) i tamo gdje sam krivo skrenuo opet nalazim Pavera, Suhog, Klikera. Oni nalaze treću kontrolu pa tako i ja. Sad se još “samo” moram sjurit do cilja, ali i tu sam skoro zeznuo, no u zadnji čas sam čuo kako se dečki zafrkavaju na račun nas trkača, kao da nam se mora sve označiti i sl.🙂 I onda sam se zaista sjurio nizbrdo u nadi da ću možda dostići Kocena, ali radi se o predobrom trkaču da bih nadoknadio onih 7-8min koje sam izgubio prije desetak minuta. Vidio sam ga u cilju kada me priupitao di sam se ja izgubio. A tamo negdje, znaš…🙂

Ukupno vrijeme trčanja (zajedno s cestovnim dijelom) mi je bilo oko 2h34min. Još sam se malo rastrčao do Zvijezde, zatim smrdljiv i prljav u tramvaj pa na kraju još rastrčavanje od Mimare do doma. Sveukupno skoro 3h kretanja i prijeđenih cca 30km. Spreman sam za maraton!🙂


Responses

  1. Uh, baš sam se dobro nasmijao! Odličan post!

    Najgore kad na Sljemenu zalutaš među paintballaše pa dobiš u guzicu😀

  2. …hi..ne samo da su ubijali sa reklamama nego i sa kvalitetom slike , pogotovo muškog dijela trke , a i taj usporedni prijenos sa dva mala ekrana je totalno nepregledan , jedva pokrije 1/3 ekrana tv-a.

    ..i jako malo kadrova masovnog dijela trčanja

    ..a kaj se tice LL jedva sam te skuzio ispod kape , ja sam out jos nekoliko mjeseci pa malo snimam trke , evo linx od danas:

    Lagvić liga 2010
    1.kolo 2010-2011 [07.11.2010.]
    Kraljičin Zdenac 1.prolaz (2.6km, 185m, 7.1%)

    slikice:
    http://picasaweb.google.com/105141964504176858277/1Kolo2010201107112010?authkey=Gv1sRgCND9kfaU5qyiBA#

    filmek:slijedi

  3. ..da i jel misliš da je Geba odustao ispod onog mosta jer mu je bilo neugodno da ga kamere ne uhvate ?

  4. Ne vjerujem. Tamo je valjda bio netko od njegovog tima jer je prije toga bila okrijepa. A evo sad čitam i da je nakon maratona objavio kraj karijere pa bih najrađe povukao ono da je završio kako je zaslužio jer sigurno nije zaslužio završiti takvu karijeru na takav način.

    Hvala za slike. Nisam ni ja tebe skužio.🙂

  5. evo ifilmic , malo bolja kvaliteta
    filmek:

    nego koliko je kasnio starT na LL , bio je jako spor prolaz na K.Z. , thx ?

  6. Još bu ispalo da sam i ja folirant ko Janica i Gebre🙂


Kategorije

